yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

VAD JAG HAFT FÖR MIG DEL 2.

Publicerad 2011-08-16 13:59:25 i Raaandom


Innan jag åkte till London spenderade jag två veckor i Finland med mina släktingar :) Vi bor alltid hos mormor när vi är där och hälsar på och sedan umgås vi med alla mina mostrar, min morbror och med kusinerna.

Att åka till Finland är som att åka på typ ett meditations läger för mig haha. Jag brukar mest träna, ta det lungt i mormors gungstol och fika med alla släktingar :P (Fika delen är min favorit haha!) Det är skönt att typ gå ned i varv (okej nu låter jag som en gamling) och bli van med att inte göra så mycket. Att läsa en bok typ ersätter att kolla på teve eller att vara inne på internet. Och sedan åker vi alltid på utflykter, som till en större stad i närheten eller stranden Ytteri (som ser ut som värsta utomlands-stranden!)



Den här bilden är från när jag följde med mamma och min moster Paula (till höger) på en släkt-reunion! Haha, det var faktist kul och spännande. Jag träffade massa av mammas egna kusiner, och fick värsta aha - momenten. Jag brukar inte tänka så mycket på att jag är finsk, där jag tror en stor del av det är för att alla alltid uppmärksammar att jag också är ugandisk, och inte tycker Finland är så spännande.

Men då fick jag värsta finsk-sisu-momenten haha! Jag ba "wow" vad många släktingar jag har, och alla var jätte intresserade av vad jag hade för mig och att det var roligt att jag kunde finska även fast jag bodde i Sverige. Och jag har inte tänkt så mycket på att jag kan finska och sånt, men då tänkte jag att: woho tack moder för att du lärde mig finska haha! Kiitos (höhö) :D

PS. När jag åkte till Finland stötte jag Johanna och Blomman på båten - randoooom! Mycket trevligt sällskap :)


CHERIOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela