yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

En vecka senare!

Publicerad 2015-03-25 14:42:03 i Raaandom

Och pooofff så har jag varit i USA i en hel vecka! Alltså när jag steg ur planet och började vandra mot passkontrollen så fick jag världens "hemma" känsla, kändes lite som att jag kommit till mitt andra hem typ! Blev lite förvånad men ändå inte, jag har ju trots allt pluggat i USA i fyra år! Det var så mycket som var familiärt, människors kroppsspråk och "sociala koder" som är så annorlunda från Sveriges. Aja, nu känns det helt som vanligt att vara här igen - som om det inte är någon big deal alls att jag bor i Atlanta plötsligt!
 
Senaste veckan har spenderats med mycket träning, lite (okej nästan ingen) inredning av mitt nya rum och lite tävlingar! Först vill jag take a moment - och prata om förra onsdagen när vi samlades kl 18.00 i en park i Atlanta för att träna. Vi skulle köra 200ingar på en grusväg typ och på uppvärmningen såg vi Andre 3000 på en promenix i parken!! EH COOLT :D Förutom att vi såg honom så var träningen såå kul. Vi var fyra tjejer som körde ihop plus vår Coach som är farthållare på träningen. Jag gillade iaf känslan att springa med en grupp tjejer som kunde köra samma fart plus lite "girl power" känsla haha :D Blir alltid lite avis när jag ser en stor grupp killar köra ihop, typ som på Spårvägens träningar haha. 
 
Andre 3000
 
I lördags skulle vi sedan tävla på Georgia Relays! Först sprang jag 1500m och vann på 4.32 som var en helt okej start i början på denna (långa) utomhussäsong, sedan skulle jag hara en av tjejerna i sitt 3000m lopp. Jag skulle springa 2000m, men efter lite kaos i början så drog jag loppet så himla ojämnt HAHA att jag bestämde mig för att hjälpa tjejen nästan ända in i mål - så jag sprang alltså klart loppet på 10.08 som var en debut på den distansen haha! Trodde aldrig jag skulle springa 3,000m på bana med där hände det! Blev en bra träningsdag iaf :)
 
I helgen ska jag tävla igen! Först ska jag springa ett 5KM gatulopp i Atlanta, och sen några timmar senare så ska jag springa en 800ing på Emory College (tror jag). Min coach sa att denna kombination av lopp är träning inför att springa 800m med trötta ben, som kan hända när man springer försök/semi/final på en och samma helg! Okej mycket löp prat här - men det är ju därför jag flyttade till Atlanta ;) Just nu väntar jag på Bianca som jag ska springa en liten distans med nu på morgonen, och sedan ikväll har vi träning igen med de andra tjejerna woup!
 
igår när jag var ute med Gabby & Lucy!
jag och kirsten hehehehe 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela