yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

4 JUNI 2010

Publicerad 2010-06-06 17:41:10 i Raaandom

Studenten, studenten, studenten. Ja, jag klassar nog den dagen som en av de bästa dagarna i mitt liv - och samtidigt en av de sorgligaste.

Champangefrukosten var så fin när man skrev i folks mössor och tog fina kort. I aulan skrattade och grät vi i jämna mellanrum. Utspringet! Jag som bara grät när alla kom fram och kramade om en. FLAKET! Ahhh så bäst :D Studentlunchen på löp som var så fin. Och när vi satt kvar efteråt med tvåorna och insåg att vi verkligen skulle sluta på löp. Emmas mottagning med hennes söta familj. Min snabba resa hem för en snabb fixning av mig själv. Tågen som inte gick men då jag hade tur och träffade andra emma och hoppade med i hennes skjuts till stan. och till sist...

GUBBSKIVAN!!!! Ahhh hade galet kul. Den var bäst!  Breakade med alla kompisarna, skrattade, snackade och lite hade lite drama i kanten också. Gubbskivan var verkligen bästa avslutet!!!!! Hemresan hem var också typ perfekt. Jag, emma, linnea, faik, jojo, abdo och shampooooo drog till mcdonalds för att alla var hungriga. Där satt vi tills första tåget började åka 05.20. Och faik är ju typ rudbeck för mig så jag var glad att han var där :)

Sedan sov jag emma och linnea i emmas dubbelsäng mellan 07.00-10.00. Vi ville ju vara vakna så länge som möjligt för att kunna umgås så det blev inte mycket sömn. Gissa om vi grät när vi sa hej då? Så himla hemskt.

Jag kan inte förstå att jag slutat på rudbeck och löpargymnasiet. Känns jobbigt att bara skriva det här. Det känns jobbigt att lämna "gymnasie-eran". Att aldrig kunna glida runt i cafeterian med alla mina homies på rasterna, eller glo på killar och bli "kär". Att aldrig mer ha samling på löp för att träna ihop med alla ens kompisar. Att hänga i gymmet med alla efter träningen och bara snacka om ingenting. Hatar att tänka på att alla löpare har åkt hem nu, och att vi aldrig kommer gå på löp tillsammans mer. Att jag kanske aldrig kommer träffa en massa folk från rudbeck mer. Det jobbigaste är nog att jag måste inse detta och acceptera att mitt liv kommer se annorlunda ut nu. Då menar jag att gymnasie-tiden är över, och att jag faktist kommer flytta härifrån i höst.

Men nu ska jag se det positiva i det:
- Jag har fortfarande alla mina underbara kompisar från gymnasiet kvar! Både på löp och från rudbeck :D Och dom är bara en pling eller ett mess ifrån mig.
- Det är sommar så jag kan göra vad jag vill!
- Min gymnasietid har ju varit så himla bra så att jag t.om inte vill sluta - ain't that something ;)
- Studenten var underbar!

Att saker förändras är ju en del av livets gång. Ska försöka att leva i nuet och bara uppskatta allt som händer. Och om det är någon från löp som relaterar till det jag skriver, så är vi alla bara ett mess ifrån varandra. Och de flesta av oss känner ju likadant så det är en liten trygghet :)
pusssspusss på alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela