yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

DN-GALAN <3<3<3<3<3<3

Publicerad 2010-08-09 12:23:45 i Raaandom

ohh vad ska man säga om DN-Galan i fredags? Att det var det bästa ever kanske?!!!

Först sprang jag 800m på förtävlingen, var hajpad som en knäppis! Jag älskar när det känns extra viktigt eller spektakulärt att springa. Vi hade namnlappar istället för nummerlappar, och så fick man ha sitt nummer på benet också, coolt hihi. Sen så var det också lite folk på Stadion också :) Lite tråkigt att att jag var mobbad_tjej_91 i loppet och inte tog för mig, utan var feg! Men men det blir bättre nästa gång!

Sedan började mission "hej-jag-är-på-dngalan-och-tänker-vara-sneaky-så-jag-får-träffa-alla-stjärnor". Lyckades jag? OM jag lyckades :D. Jag och Sanna duschade och fick fort i oss lite mat för att sedan kolla på galan med andra folk från löp typ tomas,klas,alban,blommis,micke,smeds, david och sen johanna och rickard också! :D (wiee mini reunion).

Vårt resultat av kvällen?
- VI TRÄFFADE BOLT! (omg omg omg omg). Första gången placerade vi oss strategiskt i en korridor där vi visste att han skulle passera. Han gick förbi. Jag D-O-G. Ah :D Andra gången så satt vi först en kvart typ brevid honom när han stretchade och snackade med sina homies. Jag njöt av varje sekund, han tog av sig tröjan också (jag behövde inte ens fråga HAHA fattaru tess?:P). Sen tog vi kort, wieeee :D

- Vi träffade Meseret Defar :) Wieee, hon är en riktig cool tjej asså! Världsrekord och grejjer har hon :P

- Jag träffade min idol Kaki! Ahhhhh :) Och för att bevisa för micke att han kände igen mig från vallen så frågade jag just det, "do you remember me?" haha. Gissa svaret, höhöhöhöhö.

- Jag har ju en fascination över alla kenyaner som springer så långt och galet starkt!! Så jag tog kort med fyra killar, där en av dom var Paul Kipsiele Koech!!! Han är typ coolaste killen ever!!! KILLEN ÄR G-R-Y-M :D Han var pratglad och vi babblade om Kenya, att jag kom från Uganda och löpning! När jag sa till honom och dom andra att jag tyckte att dom var så himla coola för att dom kan springa knäppt fort och ser så starka ut så sa han, train hard - win easy ;) JAG GILLAR!

Sedan såg jag massa massa massa andra idrottare! Vissa visste jag inte ens vilka det var haha men sen i efterhand så har det blivit massa: "men åh var det han som vann 400m häck, jag skulle vetat det då!!" :P (t.ex han på bilden här under)
andra bilder:

pössssssssssssssssssss<3 haha

Kommentarer

Postat av: therese

Publicerad 2010-08-09 22:37:52

äru cool du eller?? :D

Postat av: yolanda

Publicerad 2010-08-10 10:00:01

hahah ja det är klart, jag är ju coolaste bruden i universum! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela