yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

lite filosofi

Publicerad 2008-03-10 17:42:18 i Raaandom

Heeeeeeeeeeeeeeej!
Snart drar det iväg till löp för att träna styrka.
Ja, det sägs ju att måndagar är a pain, och det är sant. Alla lektioner på samma dag + styrka på kvällen.
Plus två timmar kemi.

Men men, man ska inte klaga. Och jag tänkte på en grej. När jag var och köpte mina löparskor för en summa pengar, fick jag värsta tanken.
Tänk, liksom här står jag och köper skor för pengar som är lite för mycket för ett par enkla skor.
Bara för att jag ska springa.Inget nödvändigt.
Och så tänker jag på de som springer bättre än mig och kanske inte lägger ner så en massa "hej nu ska jag springa på ett löpband i affären för att kolla min pronation så jag kan välja exaakt rätt sko och nu ska jag prova den hundra gånger och vela" tänkande. Utan kanske mer tar skorna de får och tränar och tränar och tillslut får springa där på de stora arenorna och vinna. 
Men som inte gått runt i sina fina märkes träningsoutfits och tänk på vilka skor de köpt , utan helt enkelt sprungit ....

Its not the clothes that make you run faster.

Glöm inte det people.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela