yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

DAGENS CHOCK, JAG TKR ATT EMOSAR ÄR SÖTA

Publicerad 2007-05-06 11:39:46 i Raaandom

Tja!

Musiktävlingen jag skrev om i förra inlägget blev roligt!

Jag, Emma och Issa åkte dit och när vi stod där utanför och pratade med lite folk så blev jag tillfrågad om jag ville vara med i juryn. Om jag ville? Såklart!

Så jag var med i juryn med en massa fler och vi skulle välja ut 3 band av 11 som vi tyckte skulle gå vidare. Jag valde The Project (min syrra & co), A vain Attempt och New Folder, för er som var där.

Jag blev överasskad om att jag gillade A vain Attempt eftersom det är helt annorlunda musik än jag brukar lyssna på, plus så var de snygga haha.

Sen så skulle vi ge 2,4 & 6 poäng till de tre som gick vidare, och då skulle vi stå på scenen och säga dem.

Jag var sist och först så gav jag 2 poäng till dem som vann alltså A technical mess, sedan 4 poäng till Turnleft och slutligen 6 poäng till New Folder!

Sedan var allt slut och vi gick och pratade med Akko & co.

Sedan gick vi till bussen som skulle komma efter 45 min, och då började vi mobba baconkillen (en kille som hade haft på sig bacon under sin outfit och då blev diskvalificerad) och då kastade en drogad kille en Cola flaska på oss.

Man ska aldrig mobba galna människors idoler lärde jag mig! Haha

Nu till något helt annat!

Igår såg jag filmen Shooting Dogs (en sann historia) och den var jätte bra! Den handlar om folkmorden i Rwanda (samma sak som Hotel Rwanda handlade om) där 2500 människor kom till ett FN-läger för att få skydd för att sedan efter några dagar lämnas till döden när FN och alla vita människor åkte tillbaka till Europa för att rädda sig själva. Det är en jätte sorglig film, och samtidigt sann och hemsk.

Den har jag lagt till min lista av filmer jag måste köpa! Jag rekommenderar den jätte jätte mycket!

Nu måste jag gå och fixa mig, för snart kommer Adam (7år), Emil(4år) och Simon(4år), våra gamla grannar, och de är jäääte söta : )


Fredagens skämt: "Spring alla barn" skrek jag till 7:orna när jag öppnade en dörr som en 9:a höll dom inlåsta med. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela