yolanda

Ehhh jag gillar att prata, skratta och springa överallt

I LOVE THIS TOWN!

Publicerad 2007-06-22 15:20:38 i Raaandom

Igår var det roligt! Jag tävlade ju i Punkalaiduns "midsommar tävling" och det visade sig att det inte bara var Punkku som skulle vara med utan också folk från andra små städer, så det var ganska mycket folk där.
Ja, och det gick ju bra! Jag sprang först 100m, och kom tvåa på 13.60, sedan sprang jag 800m en timme senare och där ...VANN jag (på 2.26)! Åh, vilken härlig känsla! Jag har inte vunnit någon tävling sen de andra åren här i finland och sen vänortskampen.

Det var så kul! Jag sprang där i Punkku dräkten (nej jag förråder inte Tureberg, men allt började faktist här;P) och andra i klubben som jag inte ens känner eller har sett förut skrek mitt namn och hejade, och alla var så glada och stöttande. Här är jag alltid välkommen, och alla är så snälla tom motståndarna, det är som en annan luft, eller atmosfär kanske det heter,men alla är så öppna och man skämtar med alla och om någon okänd börjar prata med en så är det helt okej.
I affärerna står man och jokar lite med kassören och alla hälsar på varandra eller ler fast man inte känner dem alls. Jag är här en gång om året, men alla kommer ihåg mig och det känns som om man aldrig var borta.
Nu hoppas jag kommer iväg till Helsinki i september då de har en stor tävling, måste tvinga mamma!

Ja, nu ska jag nog gå och fixa lite grejjor till vår grillning idag,

Morro!

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2007-06-23 11:19:10

Grattis! :)

Postat av: emma

Publicerad 2007-06-23 19:30:49

nu har jag inte läst det här inlägget men du skulle ju skriva om när vi spelade jeopardy och körde så snabbt som 17 km i timmen, har du glömt? :O :P <3

Postat av: yolandaaaa

Publicerad 2007-06-25 18:28:21

tack:D
emma, du får börja blogga igen, så skriv om det ;P

Postat av: emma

Publicerad 2007-06-27 10:30:13

haha, jag har ju bloggat typ 2 inlägg den här veckan! :O
men du får komma hit igen och spela jeopardy, så kan jag skriva om det XD <3

Postat av: Fia

Publicerad 2007-07-04 11:16:47

Heej Yolanda :) Väldans fin blogg! :)

Postat av: yo yo yo yolanda

Publicerad 2007-07-05 14:09:59

danke haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Yolanda

löpare, vegan, vill i framtiden kallas sociologen Yolle Boll osv osv

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela